środa, 19 października 2011

Olej rycynowy

Olej rycynowy... kto o nim jeszcze nie słyszał? Chyba nie ma takiej osoby :)
W medycynie stosowany jest jako środek przeczyszczający... średnio to brzmi? No cóż, tak jest ;) Na szczęście można go stosować do pielęgnacji i to z jakimi cudownymi skutkami!


Olej rycynowy jest dobry na wszystko! Na włosy, paznokcie, skórę... :)
Jeśli chodzi o włosy można nakładać go bezpośrednio, wmasowywać w skórę głowy (na lepszy porost włosów), nakładać na końcówki (aby się nie rozdwajały) jak również stosować w formie maseczki z innymi produktami np żółtkiem, naftą kosmetyczną itp. Ja dodaję olejek rycynowy do szamponu - zazwyczaj do takich ziołowych, naturalnych. Szampon robi się wtedy taki mleczny, kremowy :)

Aby wzmocnić i pomóc rosnąć paznokciom wystarczy wsmarowywać rozgrzany olejek w pazurki i skórki, będą błyszczące, nawilżone, odżywione i lepiej wyglądające :)

Polecam także stosować go na rzęsy i brwi! Chyba najczęściej do tego jest olejek rycynowy wykorzystywany :) Można nakładać go palcem bezpośrednio na rzęsy. Produkt ten jest bardzo gęsty, ale nie jest zbyt wygodnie go nakładać tym sposobem. Można użyć również czystej szczoteczki do rzęs, np po wykończonym tuszu. Ja jednak robię inaczej. Kiedy zużyję część jakiejś odżywki do rzęs (np teraz mam tą niebieską z my secret) dolewam tam olejku i mieszam szczoteczką, aby się połączyły. Z większym zużyciem można dolewać olejku coraz więcej :) Rzęsy i brwi po systematycznym stosowaniu tego cudeńka stają się ciemniejsze, mocniejsze, przestają wypadać i wyrastają nowe włoski :) Tylko oczywiście potrzebna jest systematyczność, jak we wszystkim :) Ja trzymam moją odżywkę do rzęs pod lustrem w łazience, nakładam wieczorem i rano po myciu buzi i wklepaniu kremów :) Niestety słyszałam od kilku osób, że olejek im spływał i podrażniał oczy. Moje oczy są wrażliwe, jednak po kontakcie z olejkiem nie zauważyłam żadnych negatywnych skutków, na szczęście.

Skóra też na pewno się odwdzięczy za dopieszczenie jej rycynkiem :) on bardzo dobrze nawilża i natłuszcza, ale nie zapycha :) Zapach nie jest może zbyt przyjemny co może zniechęcać do jego używania na twarz, ale czasem warto się przemóc :) Czytałam też, że Dziewczyny używają go razem z oliwką do oczyszczania twarzy olejami :) W ten sposób go nie testowałam, dopiero szkolę się w tym temacie, wszystko przede mną :) Z powodzeniem możecie nakładać go też na suche łokcie, kostki, pięty, użyć jako kremu do stóp na noc...

Jest jeszcze jeden plus tego olejku. Jest śmiesznie tani! Ceny zaczynają się już od 1,40zł :) w zależności od pojemności i firmy ceny są różne, ale to niewielki wydatek w porównaniu do tego jakie cuda sprawia :)

Wiele osób pisze, że nie powinny używać go kobiety w ciąży. Jasne, ale nie powinny używać go wewnętrznie, gdyż ruchy jelit mogę wywołać poród. Nie bez powodu użycie olejku rycynowego znajduje się wśród sposobów przyspieszających poród ;) Nie ma jednak żadnych przeciwwskazań co do stosowania zewnętrznego tego oleju przez Ciężarne :) Używałam go w pierwszej ciąży, używam i w drugiej.

Mam nadzieję, że nie zanudziłam Was tym postem. Większość (albo i wszystko) co napisałam pewnie już wiecie, ale ufam, że znajdzie się jakaś osoba, której pomogłam :) A może znacie jeszcze jakieś inne zastosowanie olejku rycynowego? Albo możecie podzielić się swoimi wypróbowanymi sposobami?

6 komentarzy:

  1. wstyd się przyznać, ale nie słyszałam o nim.. :) a widac rzeczywiście jakieś rezultaty na rzęsach??

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, tak jak napisałam - są mocniejsze, nie wypadają tak i rosną - najbardziej po dolnych widać, na górnych na razie nie zaobserwowałam wielkiego szału. 2 razy więcej raczej się ich nie zrobi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje bardzo za miły komentarz:)
    Ostatnio zastanawiałam się czy nie kupić go do włosów, jakbym wiedziała, że jest taki tani to bym wzięła:D

    OdpowiedzUsuń
  4. nie używałam go, ale słyszałam wiele pochlebnych recenzji i słów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę zaopatrzyć się w olej rycynowy, nigdy go nie używałam a przydałoby się mi zagęścić dolne rzęsidła :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Używam olejku rycynowego i cieszę się ładnymi, lśniącymi włosami, mocnymi paznokciami i długimi rzęsami:)

    OdpowiedzUsuń